بارباکو

مقدمه مشکلات رایج یخچال و فریزر

یخچال از ضروری ترین وسایل موجود در خانه ها به حساب می آید که از مواد غذایی تان به بهترین شکل ممکن محافظت می‌کند حال اگر یخچال تان با خللی در کارکرد روبه‌رو شود برای شما بسیار ناخوشایند بوده و بعضی اوقات ترسناک می باشد. چون مواد غذایی تان فاسد و خراب شده و چاره‌ای جز دور ریختن آن‌ها ندارید و در این حالت خیلی زود می خواهید یخچال را تعمیر نمایید. در این مقاله برای شما از مشکلات رایج یخچال و فریزر و راه حل برطرف کردن مشکلات را به شما توصیه می نمایم با من همراه باشید تا در کمترین زمان مشکل را برطرف نمایید و مواد غذایی خود را از فاسد و خراب شدن نجات دهید.

 

مشکلات رایج یخچال و فریزر

مشکلات و تعمیر یخچال شاید برای بیشتری از کاربران کاری ترسناک باشد، اما با پیشنهاد و راهکار هایی که ما داریم و غالبا هم بازخوانی می‌کنیم خیلی آسان و ساده می توانیم به دستگاه آگاه و آن را برطرف نماییم. کافیست که یک لیست از ایراد و مشکلات یخچال را یادداشت نموده و به حل آنها اقدام نمایید.

 

یخچال خنک نمی کند!

بعضی اوقات درب یخچال را باز می کنید می بینید که درون یخچال سرد نیست و مواد غذایی و نوشیدنی ها به آن گونه که انتظار دارید سرد نمی باشند، اما نگران نباشید چون مشکل جدی پیش نیامده شاید مربوط به آلودگی هوا و بافل یا دیفیوزر باشد، برای پی بردن از مشکل به وجود آمده می‌توانید با یک بررسی ساده به آن اطلاع داشته باشید.

حال این سوال برایتان پیش می آید که بافل یا دیفیوزر چیست؟ بافل و دپر هوا به محفظه ی فن کمک می‌‌کند تا هوای سرد مورد نیاز را تامین و کنترل نماید. حال اگر این قطعه با مشکلات روبرو شود دمای یخچال بالا می‌رود و هیچگونه سرمایشی از خود ندارد. قطعاً در ذهن خود سالمی پرسید که محل قرارگیری بافل یا دیفیوزر در کجاست؟؟ بله درست است این قابلیت درست در جایی طبیعی شده که هوای سرد مورد نیاز مواد غذایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و با پلاستیک دور آن را پوشانده اند و برای جلوگیری از نشت هوا از روکش استایرن برخوردار می باشد.

اگر بافل یا دیفیوزر را پیدا کردید آن را چک کنید ببینید که هوا از درون آن عبور می‌کند یا راه آن را سد کرده اند در صورت مسدود شدن می‌توانید آن را رها کرده تا عیب و ایراد دستگاه برطرف شود و در صورت خراب شدن این قطعه می‌توانید آن را تعویض نمایید بعضی افراد برای آگاهی از عیب دستگاه زمان تغییرات دما از لامپ سنجش دما استفاده می کند.

 

یخچال سر و صدا می کند!!

سر و صدای زیادی یخچال امری ناخوشایند بوده و نشانه‌ای از مشکل بزرگ میباشد، که آرامش محیط را برهم زده و با این صداها آلودگی صوتی را به وجود می آورند، که شما در اسرع وقت می خواهید این مشکل را برطرف کرده و آرامش را دوباره به محیط بر گردانید. در این حالت فن کندانسور بزرگترین مقصر شاید دلیل اصلی این صداهای ناخوشایند می باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در واقع این قطعه جهت از بین بردن گرما هوا را در میان سیم پیچی ها به گردش در می آورد همچنین جهت تخلیه آب نیز از آن استفاده می نمایند. بنابراین در صورت سر و صدای اضافی ابتدا به بررسی این فن بپردازید. در ابتدا برای تجزیه و تحلیل این قطعه باید یخچال را از برق بکشید تا با رخدادهای جدید تری روبرو نشوید بعد از جهت به دنبال انسداد آن باشید، بهترین وسیله جهت از بین بردن این زباله ها و باز نمودن راه جاروبرقی‌ می باشد.

بعد از آن موتور و بررسی کنید که دچار ساییدگی و یا پارگی نشده باشد همچنین تیغه فن را نگاه کنید، در صورت مشکل برای تیغه فن به راحتی می توانید این قطعه را تعویض نمایید و مشکل به وجود آمده را برطرف کرده مانع سر و صداهای اضافی در محیط باشیم.

یخچال نشتی دارد!!

برای همه پیش آمده که بعضی اوقات یک گودال آب و یا نشتی آب را در زیر یخچال مشاهده می نمایید که دیدن این صحنه برایتان بسیار ناخوشایند میباشد چون علیرغم نشتی و مشکلات یخچال می بینید که آشپزخانه تان پر از آب شده و فرش و گلیم را خیس نموده است.

اولین کار در زمان این رخداد می‌توانید شهرهای اطراف یخچال در قسمت بیرونی را بررسی قرار دهید. آیا می دانید که لاستیک های درب به طور معمول از مواد وینیل ساخته شده اند، که جهت مقاومت ‌و مهر و موم داخل آن را یک نوار مغناطیسی قرار دادند. اگر در امتداد درب شاهد این رخداد بودید لاستیکهای درب را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید، ۴ در صورت کمترین نشتی هوا ممکن است با یخ زدگی یا نشتی آب یخچال را روبرو سازد.

در زمان تعویض واشر ‌می توانید‌ آن را تا حد لازم انعطاف کنید، برای نتیجه عالی در زمان وصل کردن واشر جدید می توانید آن را به مدت چند دقیقه در خشک کن لباس قرار دهید تا نتایج عالی را دریافت نمایید و همچنین در نصب راحت و آسان آن دست داشته باشید.

یخچال روشن نمی شود علت آن چیست؟؟

زمانی که یخچال روشن نمی شود ممکن است یک شوک ناخوشایند باشد و شما را بترساند، اما ارام باشید و آرامش خود را حفظ نمایید چون مشکل چندان جدی و وحشتناک نیست. حال مشکل بوجود آمده مربوط به رله اضافه بار می باشد، حال می پرسید که رله ی اضافه بارچیست و چه کاربردی دارد؟؟

در واقع این قطعه در مدار کمپرسور قرار گرفته که از طریق آن قدرت در سیم پیچ موتور کمپرسور صورت می پذیرد، از این قطعه جهت عملکرد عالی و‌ سرعت‌ کمپرسور تعبیه شده است که خلل وارد شده‌ تاثیرات منفی را بر روی موتور و‌ کارایی آن دارد.

حال اگر صدای رله اضافه بار را می شنوید ولی متاسفانه صدای کمپرسور را احساس نمی کنید. در این حالت رله را بررسی کنید که با مشکلی همچون گرم شدن و قوس الکتریکی روبرو نشده؟؟ در صورت ایجاد مشکلی برای کارکرد رله در اسرع وقت آن را تعویض نمایید، تا یخچال با مشکلات جدی تری روبرو نشود، هر چند که این قطعه هر چند کوچک و‌ ناچیز شمرده می شود ولی در صورت خراب شدن به کلی عملکرد دستگاه را مختل می سازد.

از دیگر علت روشن نشدن یخچال می توان به ایراد از خازن اشاره نمود، چون زمانی که خازن به درستی کار می کند ممکن است است یخچال به صورت ناگهانی خاموش و روشن نشود. که در این صورت بررسی خازن را به شما توصیه می کنم. حال گر هر دو قسمت را بررسی نموده و مشکل به وجود آمده مربوط به هیچکدام نیست ممکن است مربوط به کمپرسور باشد که این مشکل جدی تر بوده و باید یک تعمیرکار حرفه‌ای را خبر کنید تا مشکل به وجود آمده را از نزدیک مشاهده و حل و فصل کند.

بوی سوختگی در یخچال‌ فریزر نشانه ی چیست؟

علت بوی سوختگی در یخچال به چند موارد بستگی داشته و ختم می شود، بنابراین زود قضاوت نکنید که ممکن است یخچال تان سوخته باشد. اولین چیزی که باید مورد بررسی قرار دهید سیم های یخچال می باشد، در صورتی که در سیم کشی ساختمان و یخچال ایرادی به وجود آمده باشد حرارت یخچال را بالا برده که این بوی سوختگی مربوط به آن می باشد.

اگر مشکل به وجود آمده از سیم ها نباشد باید قطعات دیگری را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است قسمتی از یخچال گرم شده باشد که در این هنگام توصیه می کنم اصلاً به اتصالات سیم ها دست نزنید تا دچار مشکلات جدی تری نشوید، چون شاید با جرقه و برق گرفتگی دچار شوید‌. راه حل در این قسمت می توان بیان کرد که یخچال را در اسرع وقت از بکشید و با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید که به صورت حضوری از نزدیک عیب به وجود آمده را برطرف نماید.

از دلایل مهم و بارز بوی سوختگی می توان به سوختن موتور اشاره داشت. شاید این مسئله کمتر برای یخچال پیش بیاید اما چون کمپرسور از مهمترین قطعه به کار رفته در در یخچال می باشد با این وجود بیشترین توجه و اهمیت را به این قطعه بدهید، چون شاید بعضی اوقات سوختن موتور هیچ گونه نشانه ای نداشته باشد.

چرا فریزر موادغذایی را منجمد نمی کند؟

از شایعترین موارد که در فریزر رخ میدهد منجمد کردن مواد غذایی می باشد که این بسیار ناخوشایند بوده و نارضایتی کاربران را برانگیخته و همچنین مواد غذایی در کمترین زمان فاسد را خراب می‌شوند. بنابراین در زمان رخداد چنین مشکلی باید در سریعترین حالت به وجود آمده را برطرف نمایید. اما این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، که باید تمامی آنها را مورد بررسی قرار دهید.

منجمد کردن مواد غذایی در تمامی فریزرها از یک الگوی خاص پیروی می کند که به واسطه لوله های کندانسور که در پشت یخچال تعبیر شده هر مواد غذایی را گرم را دریافت آن قرار دهید به سرعت وارد عمل شده و گرما را از آن گرفته و با سرما جایگزین کرده و در کمترین زمان مواد را منجمد می سازد، همچنین کمپرسور نیز در انجماد سریع مواد غذایی موثر میباشد‌‌. از مهمترین عوامل می توان به سیم پیچی خازن اشاره نمود، در صورتی که خازن جرم بگیرد مشکلاتی را به وجود می آورد، برای جلوگیری از ایجاد این مشکل باید به صورت مرتب سازان سیم‌پیچی را تمیز نمایید تا کثیف نشود و جرم نگیرد.

از دیگر دلایل منجمد نشدن مواد غذایی می توان به خراب شدن برد کنترل دما اشاره نمود. این قطعه وظیفه مقدار ولتاژ را بر عهده گرفته به صورتی که آن را در اختیار کمپرسور و موتور فن برساند و به داد مواد غذایی برود و از خراب شدنشان جلوگیری نماید. صورت در صورت مشکل پورت باید این قطعه تعویض شود که این عمل کاری تخصصی بوده که باید با تعمیرکار مجربی تماس حاصل فرمایید.

عیب یابی و‌یافتن مشکلات ‌‌یخچال و فریزر

با گسترش علم و دانش و تکنولوژی هر ساله تولیدکنندگان به محصولات خود یک یا چند نوع ویژگی بارز را اضافه نموده تا رضایت کاربران را جلب کرده و هم خود به فروش و محبوبیت بیشتری برسند، کمپانی ال جی و سامسونگ در ساخت و طراحی محصولات خود از قابلیت عیب یابی هوشمند بهره گرفتند که بیشتر شامل محصولاتی همچون یخچال ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی می باشد.

با کار گذاشتن این قابلیت فوق العاده در محصولات برقی به کمک کاربران آمده و باعث شده که همانند یک دمی کار حرفه ای در خانه خود به تعمیر وسایل بپردازند که این باعث کاهش هزینه‌های مصرفی شده و در وقت نیز صرفه جویی می شود. همچنین شما را از دردسر های حضوری تعمیرکار‌ و تعمیر کردن وسایل معاف می سازد.

برای دسترسی به این قابلیت فوق العاده می توانید اپلیکیشن مورد نظر را بر روی گوشی های اندروید خود نصب کرده و در صورت هرگونه مشکل با فعال نمودن این قابلیت و نزدیک ساختن گوشی همراه به وسیله در این زمان از مشکل به وجود آمده باخبر شرایط و خود شخص آن در صورت آگاهی لازم می توانید این مشکل را حل نمایید و احتیاجی به تعمیر کار ندارد ولی در صورتی آگاهی نداشتند می توانید با کارشناسان مجرب تماس بگیرید و مشکل مشکل به وجود آمده را با آنان مطرح کرده و راهنمایی لازم را از آنان دریافت نمایید.

جمع بندی

یخچال یکی از مهم ترین وسایل موجود در آشپزخانه است که به صورت مداوم کار می کند، تصور کنید به علت خراب شدن آن مجبور هستید چند روزی را بدون یخچال سپری کنید؟ چه اتفاقی می افتد؟ چه مشکلاتی برای شما ایجاد می شود؟ اهمیت یخچال درون خانه به حدی است که حتی تصور خراب شدن آن نیز بسیار سخت و عذاب آور می باشد اما در هر صورت یخچال نیز مانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است دچار مشکلاتی شود و مشکلات آن نیز دسته الکتریکی و مکانیکی تقسیم بندی می شود.

در مطالب بالا نیمی از مشکلات را که از اصلی ترین رخدادها به حساب می‌آیند که ممکن است عملکرد یخچال را به صورت کلی مختل سازد برایتان بازگو کردم که تا با راه‌حل‌های مناسب بتوانید از پس حل و فصل مشکلات برآمده و در صورت نبود آگاهی لازم با کارشناسان مجرب تماس گرفته و از آنان بخواهید که به صورت حضوری به خانه تان تشریف آورده را برطرف سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

تبریک !!

عضویت شما تایید شد